05 Mar

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی جهت اصلاح ایرادات ظاهری بینی و همچنین رفع اختلالات تنفسی ، رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی انجام خواهد شد.

هدف از انجام جراحی زیبایی بینی ایجاد تناسب میان بینی با سایر اجزای صورت می باشد. جراحی بینی ترکیبی از علم جراحی ، پزشکی و همچنین زیبا شناسی و خلاقیت می باشد. بهترین جراح بینی علاوه بر تخصص به جراحی باید آگاه به علم زیبا شناسی نیز باشد.

بینی جزو اجزای پیچیده صورت می باشد و به دلیل قرار گیری در مرکز صورت ، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و حفظ تناسبات صورت دارد.

 

 

بینی ها به دو نوع بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم خواهند شد ؛ به همین دلیل نتیجه جراحی زیبایی بینی بسته به میزان ایرادات و نوع بینی در هر فرد متغیر می باشد و با هدف حفظ تعادل و ایجاد تناسب میان اجزای صورت انجام می شود.

لازم به ذکر است فرد متقاضی جراحی زیبایی بینی باید انتظارات معقولانه ای داشته باشد ؛ چرا که به طور مثال بینی کوچک در صورت های بزرگ مناسب نخواهد بود.

جراحی بینی

برای کسب نتایج مطلوب از جراحی زیبایی بینی ، سه عامل علم پزشکی ، تخصص و تجربه و مهارت جراح و همچنین هنر زیبا شناسی بسیار تاثیر گذار است.

در واقع جراح بینی علاوه بر داشتن دانش روز پزشکی ، باید با خلاقیت و داشتن دستانی هنرمند قادر به انجام انواع جراحی های زیبایی بینی باشد تا به مرور زمان و کسب تجربه کافی ، نتایج مطلوب و ایده آلی را برای خود و بیماران خود کسب نماید.

 

 

در چنین شرایطی به تدریج و با گذشت زمان عوارض جانبی بینی کمتر و یا از بین خواهد رفت و نتایج جراحی های بینی بسیار مطلوب خواهد شد. توجه داشته باشید که هر چه نتایج بینی در جراحی های زیبایی بینی یکسان باشد ، آگاهی جراح به هنر زیبا شناسی و خلاقیت کمتر است.

جراحی که نتایج جراحی ایشان همواره دچار عوارض بعد از عمل بینی خواهد شد از دانش جراحی به دور افتاده است و تجربه کافی را از انجام جراحی های زیبایی بینی کسب نکرده است.

جراح زیبایی بینی موظف است علاوه بر رفع ایرادات ظاهری و همچنین اصلاح اختلالات تنفسی ، به ایجاد تناسبات و تعادل در صورت نیز توجه داشته باشد.

بعد از جراحی بینی باید راه تنفسی بینی بیمار باز باشد و فرد دچار هیچگونه عوارض جانبی نشود.

 

دکتر محمد گلی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراح پلاستیک بینی و صورت

درباره نویسنده

دکتر محمد گلی | جراح بینی تهران
دکتر محمد گلی متخصص گوش و حلق و بینی و جراح پلاستیک بینی و صورت

پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید